Sigiriya met de beroemde Leeuwenrots

30 oktober 2018 - Nawagamuwa South, Sri Lanka

Weer een fantastische dag gehad. Na een mooie rit naar Sigiriya gegaan, daar de leeuwenrots beklommen . Dat was een hele klim maar het is goed gegaan. Daar bevinden zich ook de beroemde fresco’s van heeeeeeeeel veel jaren geleden. We hadden daarna een vrije middag maar we hebben er een excursie achteraan gedaan. Met een ossenkar door de jungle op een catamaran over het meer, demonstratie over wat je allemaal met een cocosnoot doet en wat je er allemaal van kunt eten en vervolgens een ritje met de tuktuk door de jungle. Met de groep is is allemaal erg komisch, dus veel gelachen. Als beloning een stevige Srilankaanse massage gehad.

Terug bij het hotel bleek dat een van onze groep de club wil verlaten. Meneer drinkt een beetje veel. Tijdens de 200 klimtocht werd hij gesommeerd even te stoppen met zijn alcohol. Daarover was hij van gedient. Hij wilde zijn secretaresse bellen om een retour ticket te kopen. Hoe het afloopt???? We hebben overigens geen last van hem gehad, maar volgens hemzelf drink hij 1 1/2 kratje bier per dag. Dat is wel een beetje veel. Een hele vreemde maar, maar we hebben wel ontzettend veel met hem gelachen.