Ruud en Marcha in Canada

5 juni 2017

ENa een moeizame en een beetje een nerveuze start toch eindelijk vakantie.  Op het vliegveld begon het al. Die ongeschoren meneer met het synthetische trainingsjack met Manchester United erop en zijn 3 ringen aan zijn rechter hand die een beetje nerveus zijn bagage in 2 tassen van de action achter liet bij onze gate. Die vervolgens vroeg waar het toilet was en de andere kant op liep. Die weg liep en ergens anders een sigaretje ging roken, terug kwam na 15 minuten en vervolgens niet bij ons in het vliegtuig stapte. Op het vliegveld onze Ford opgehaald, wat een bak van een auto. Daar kunnen we met z'n vieren wel in. Ons budget Patriciahotel was redelijk goed te vinden. Maar oei dat was even schrikken. De auto past niet bij het hotel. We hebben de kamer zonder het bad geruild met een kamer met bad. Dit ivm het been van Ruud.  Om wat spanning van zijn been te halen moet hij zo nu en dan in bad. We moesten ook even wennen aan de omgeving. We kwamen rijkelijk veel dakloze mensen tegen. 80% van de mensen liepen er een beetje wezenloos rond. Ze vielen je niet lastig, het maakte wel heel veel indruk. Dit doet crack, cristal methode en andere drugs met een mens. Daarom toch maar besloten om een dag eerder uit Vancouver te vertrekken.Vancouver een stad met tegenstellingen. We hebben er met de auto veel rondgereden. De TomTom snapte ons zo nu en dan niet. Bepaalde straten hebben we erg vaak bewonderd. Meer dan ons lief was. De chauffeurs bleven moedig doorrijden. Een grote pluim voor de mannen. We hebben ook nog leuke dingen gedaan. In Stanly park gewandeld. Bij"fly over" virtueel boven Canada gevlogen. Dat was schitterend. Een boottocht gemaakt. We hebben hier al Mexicaans, Italiaans gegeten. Ene keer lekker en de andere keer toch wel iets minder lekker. Vanmorgen uit Vancouver vertrokken. Richting Gibson, onderweg nog een mooie wandeling gemaakt in het Lynnpark. Noord Vancouver. Vervolgens naar Gibson gegaan. Daarvoor moesten we nog met een Ferry oversteken. Een prachtige overtocht. Het Weer is tot nu toe heerlijk.  Het hotel waar we nu verblijven is top. Morgen gaan wij naar Powell River en Joop en Anneke blijven een paar dagen in deze omgeving. Later horen jullie meer.