Dagje Calgary

18 juni 2017 - Calgary, Canada

Vandaag zijn we een dag naar Calgary geweest. Een uur rijden van Canmore. Als eerste hebben we het Olympic Park bezocht. Hier waren de olympische spelen in 1988. We hadden verwacht dat het complex veel groter zou zijn. Waarschijnlijk is het in de loop der jaren wat aangepast om toeristen te ontvangen. Er zijn diverse activiteiten, zoals mountainbiken, en met de "luge" naar beneden. Een soort slee die je kunt besturen en waarmee je sneller of langzamer de heuvel af kunt "sleeen". Het traject is 1,8 km met allerlei haakse bochten. Was best leuk om te doen. Vervolgens naar de Olympic Oval gegaan. De legendarische schaatsbaan van Calgary. Dat was ook interessant om te zien. Vervolgens in de lift van de Calgary Tower gegaan gegaan,  een toren van 191 meter hoog. Zo had je een mooi uitzicht op Calgary en zelfs op de Rocky Mountains. In de toren had je ook een glazen vloer, heel appart en eerst best wel eng, je even vasthouden aan de muur. Verder was het heerlijk weer vandaag.