De reis naar Duncan

30 september 2019 - Duncan, Canada

Om 8 uur Hope al verlaten.

Even invoeren waar we naar toe moeten, we hebben nog weleens wat moeite daarmee. Onderweg stuurt de Tom Tom ons wel eens naar een plek waar we niet naar toe willen. Wij willen niet alleen over de highway. Deze keer moeten we dus bij Alamo op het vliegveld uitkomen. De tijd die we besteed hebben aan het invoeren was het zeker waard want je kunt stellen dat we er in 1 keer heen gereden zijn. Wel met behulp van een papieren kaart erbij. We hadden natuurlijk ook een gunstige reisdag, zondag.

Ook deze keer hadden we weer verschillende landschappen. Veel veeteelt en akkerbouw.

Het weer was goed en zo konden we rustig naar Vancouver rijden.

Met een bus naar Tsawwassen gebracht. Daar lag de ferry. We hebben een heerlijk overtocht van 1,5 uur gehad. Prachtig weer.

Tom en Yvonne stonden aan de overkant op ons te wachten. Het weerzien was als van ouds. Super enthousiast en een warm welkom.

Het is ongeveer een uur rijden naar Duncan. Onderweg een “tussenstop” gehad voor een klein bierproeverijtje. We kletsen honderd uit, en er valt veel te lachen.

”Thuis” maken we kennis met Brynn, de oudste dochter. Zij woont na lang gewoond te hebben bij San Francisco weer thuis. Samen met Ushi? Een hele grote hond. Tom en Yvonne hebben ook een hond, Taija.

Onder het genot van een wijntje hebben we weer veel bijgekletst. Yvonne had een heerlijke stew gemaakt en na het eten hebben wij voor hun een heerlijke Irish Coffee gemaakt. We lagen op tijd in bed en vielen met een goed gevoel in slaap😊

1. Lammy:
    30 september 2019
    Zo, zo dame je maakt werk van je reis-verhalen. Daarom kunnen we nu zo heerlijk meegenieten. Het gaat dus goed met jullie tijdens de reis. Maar even de tanden op elkaar voor een beetje sneeuw ❄️ Zal jullie een zorg zijn want we zijn wel wat gewend met 100 jaar Elfstedentocht al was de laatste in 1997. Het wordt weer eens tijd! Hoe sportief is deze dame die sinds de kinderjaren niet meer op de schaats heeft gestaan.
    Maar voor de tv kun je ook helemaal voor de sfeer gaan. Kortom de korte broeken kunnen bij jullie nu in de koffer blijven.

Wij zijn haast verzopen in de regen van de laatste dagen. We waren het nodig dus moeten we niet klagen en het is herfst. Maar vandaag hebben we toch weer gelukkig de zon ☀️gezien en zonder regen! Word ik best wel even blij van want morgen krijgen we weer 🌧🌧🌧🌧.

Geniet samen met jullie vrienden van de vakantie.
    Heel veel plezier!

Groetjes, Lammy
  2. Marcha:
    1 oktober 2019
    Bij ons is elke dag een verrassing, geloof het of niet, gisteren de korte broek toch maar in de wasmachine gedaan om het te wassen. Wat blijkt? We hadden de korte broek vandaag weer nodig. We hebben samen met Tom en Yvonne een fietstocht gemaakt op een mountainbike, bij een stralend blauwe hemel. Echt heerlijk weer.
    Om de spieren een beetje soepel te houden hebben we tegen de avond bij Tom en Yvonne in de Hottub gezeten.
    Ik heb gelezen dat Piet Paulusma zegt dat de 11 stedentocht zeker terug komt. We houden hoop.
    Ik ben benieuwd hoeveel water er in de Kleine Rietplas is gevallen. Wij kunnen echt wel wat gebruiken. De meeste bootjes liggen op “het strand” inplaats van in het water.
  3. Anneke:
    30 september 2019
    Fijn dat het weerzien met Tom en Yvonne weer als vanouds was. En wanneer gaan jullie nou ook alweer naar Fran?
    Ga maar lekker verder met genieten samen en doe voorzichtig!😉😘
  4. Marcha:
    1 oktober 2019
    A.s. Donderdag gaan wij naar Fran. Daar blijven wij tot zondag. Vanuit Powell River gaan wij zondag met een vliegtuig naar Vancouver.