Markt langs het spoor, bij een gedeelte van Floating market, River Kwai, Birma spoor

25 februari 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Wat hebben we weer een mooie dag gehad.

Vanmorgen al om 6uur vertrokken om een stukje met een lokale trein naar Kanchanaburi te reizen. Na een uur kwamen we bij de treinmarkt aan. De goederen liggen nog net niet op het spoor, er wordt van alles verkocht, van fruit, groente, vers vlees, kruiden enz. Wij maakten vanuit de trein foto’s. Niet alleen van de goederen maar ook van de vele Aziatische toeristen, die op hun beurt ook weer foto’s van ons maken. Hilarisch. Vervolgens met de bus naar de floating market gereden. Hier worden allerlei dingen verkocht vanaf een longtail boot. Er worden allerlei gerechten op ge boot gekookt en verkocht. Daarna hebben wij onze lunch op een drijvend vlot in Kanchaburi genuttigd. Het vlot dreef over de Kwai rivier, we kwamen na een uur aan bij de beroemde brug over de River Kwai, die in de 2e wereldoorlog door krijgsgevangenen werd gebouwd. Op de brug en over  het spoor kon je lopen. Wij hebben nog het Thai-Birma spoormuseum bezocht, erg indrukwekkend. Daarnaast lag ook de oorlogsbegraafplaats, waar vele Nederlandse soldaten liggen begraven. Aan het eind van de middag kwamen wij aan bij een leuk hotel met een heerlijk zwembad.

1. Marcha:
    25 februari 2018
    Er is iets fout gegaan, mijn foto’s zijn niet zwart. Gaan we morgen uitzoeken. Slaap lekker
  2. Anneke:
    25 februari 2018
    Oh, vast heel indrukwekkend allemaal! Dat zijn natuurlijk dingen waar je al veel over hebt gehoord maar nu in het echt hebt kunnen ziens. En eh..........., dat van die Aziatische toeristen en foto’s maken roept wel herinneringen op😂
    Jammer dat het met de foto’s niet lukt! Maar dat houden we dan tegoed. Slaap lekker!
  3. Ineke:
    25 februari 2018
    Klinkt als interessant en veel indrukken👍🏻